Marketing i SEO
CAC i LTV
Koszt pozyskania, wartość życiowa i wskaźnik LTV:CAC.
- Natychmiast
- Za darmo
- Prywatnie (przetwarzane lokalnie)
- Bez rejestracji
Obliczyć CAC, LTV i wskaźnik
Podaj wydatek i klientów (CAC), następnie przychód miesięczny, marżę i czas życia (LTV).
Przykład
| Dane | Wartość |
|---|---|
| Wydatek / klienci | 10000 / 100 |
| CAC | 100 |
| LTV | 50 × 70% × 24 = 840 |
| Wskaźnik | 8,4 : 1 |
Model uproszczony. Obliczenia w 100% lokalne.
Najczęstsze pytania
Jak liczy się CAC?
CAC = wydatki marketingowe ÷ liczba pozyskanych nowych klientów.
Jak oszacować LTV?
Tu: przychód miesięczny na klienta × marża brutto × czas życia (w miesiącach).
Do jakiego wskaźnika dążyć?
Wskaźnik LTV:CAC ≥ 3:1 zwykle uznaje się za zdrowy; poniżej pozyskanie kosztuje zbyt dużo.